Ali lahko doma izdelamo razgradljiv lonček za sajenje rastlin – medpredmetno razvijamo prečne veščine

Tadeja Vrbnjak Zorman, OŠ Sveti Tomaž

Na Osnovni šoli Sveti Tomaž smo v okviru projekta ATS Stem izvedli medpredmetno povezano enoto, v kateri smo se z učenci spraševali ali lahko izdelamo razgradljiv lonček za rastline, pri čemer uporabimo material, ki bi ga drugače doma zavrgli. Pri dejavnostih smo se povezovali učitelji biologije, kemije, matematike. Z drugačnimi oblikami dela z učenci smo razvijali prečne veščine: komunikacijo in argumentiranje. Učenci so razmišljali o problematiki odpadkov in njihovih posledicah ter iskali argumente, kako bi doma zmanjšali količino odpadkov. Z uporabo digitalnih orodij (Padlet, Jamboard, Tricider, Microsoft Teams, Moodle, Ideaboardz) so učenci spremljali in vrednotili dosežke. Skozi dejavnosti so učenci spremljali kriterije uspešnosti za veščini in za izdelek. Vsebina je povezana s trajnostnim razvojem, saj so učenci izdelali v vsakdanjem življenju uporaben izdelek. V izdelke – razgradljive lončke – so posadili rože, solato in posejali fižol ter spremljali njihovo rast v učilnici in na vrtu.